العربي | فارسي| English

صفحه نخست | اخبار | مقالات | گفتگو | آثارمعاونت | تماس باما | پست الكترونيكي

 
جمعه 24 آذر 1396  |   25 ربیع الاول 1439

 

...
تاریخ : 1396/09/05 08:53:39شماره : 14382 تعداد بازدید : 31


موسوی هوایی:پژوهش‌های کاربردی در زمینه مسائل فرهنگی راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پژوهش‌های کاربردی در زمینه مسائل فرهنگی راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است.
به گزارش سایت پژوهه دین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی در جلسه شرح وظایف و مأموریت‌های دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی غیررسمی در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌ریزی و انجام مطالعات اجمالی و راهبردی و نیز در کنار این دو مشخصه انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه مسائل فرهنگی جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات حال حاضر را برطرف سازی کند که در این زمینه حضور جوانان لازمه کار است.
وی با اشاره به‌ضرورت شناسایی و تحلیل ترفندهای فرهنگی و تبلیغی علیه اسلام و انقلاب افزود: در این زمینه ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری متناسب با مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیاز مبرمی است که در این زمینه نقش مبلغان و روحانیون بیش‌ازپیش حائز اهمیت خواهد بود.
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تبیین مواضع ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را ازجمله وظایف معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: این سازمان همواره در 4 محور اصلی برنامه‌های خود را پیش برده است که در این چهار محور حضور مبلغان و روحانیون باید پررنگ‌تر باشد.
موسوی هوایی بیان کرد: علم افزایی یکی از محورهای هدف‌گذاری شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور است که در این زمینه باید روحانیون ما بکوشند تا آشنایی لازم در راستای علوم مرتبط با مسئله تبلیغ را کسب کنند که در این زمینه مطالعه کتب و منابع مختلف می‌تواند تنها راهکار این مسئله باشد.
وی با اشاره به اینکه تولید محتوای مناسب تبلیغ محور بعدی در مسیر تحقق سیاست‌های تبلیغات اسلامی است، افزود: تولید محتوای تبلیغ نیز بسیار حائز اهمیت است چراکه وقتی‌که روحانیون و مبلغان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی راهکار به مردم ارائه می‌دهند باید تمامی این راهکارها سنجیده شده و دارای محتوای غنی باشد.
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: روش تبلیغ و ابزار تبلیغ محور سوم است که این مؤلفه اهمیت بیشتری نسبت به دو محور قبلی دارد و نیاز است تا روحانیون ما در تمامی نقاط کشور ابزاری مناسب را برای تبلیغات خود برگزیده و از آن استفاده بهتر و مناسب‌تری داشته باشند.
موسوی هوایی گفت: اطلاع‌رسانی مواضع مختلف در مسائل تبلیغی نیز به‌عنوان چهارمین محور در راستای هدف‌گذاری و سیاست تبلیغات اسلامی کشور است.

تازه های نشر